Music for the heart

Den som har bedragit mig, min älskade, har som vana att lyssna på musik när han har deppiga perioder.
Jag har aldrig förstått det!
Jag är ingen musikmänniska.

Men jag bestämde mig för det ÄNDÅ, mitt i krisen!
Jag skulle ta varje tillfälle jag kunde att försöka använda mig av och pröva musiken som en ventil, ut genom all denna sorg.
Har lyssnat på otaliga låtar, både bra och mindre bra. Efter ett tag fastnade två låtar; den ena, som jag alltid älskat (även om den kanske i nuläget passar bättre för min otrogne sambo): 7milakliv med Martin Stenmarck

http://www.youtube.com/watch?v=IlzagtTfGvs

Den ger mig identitet och känsla!

och Left in the dark again med Barbra Sreisand

http://www.youtube.com/watch?v=FkBbQvIibEo

Den förklarar mina känslor för tillfället! Blev så lycklig att någon, långt före mig, satt ord på det som jag känner.

Min styrka har alltid varit att se det positiva i det svåra. I nuläget handlar det om så enkla saker som att göda intresset för musik. Jag har alltid önskat mig mer musikbegåvad och framförallt, mer musikintresserad, än vad jag egentligen är. NU är min chans här!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0