Hur viktig är sanningen?

 




Jag vet att vi kan få det bra i gemensam framtid
Han är övertygad
och gör allt för att övertyga mig

Han känner en fruktansvärd ånger
över att han kunnat såra mig, familjen
den han älskar mest av allt på jorden

Han tar emot hjälp för att försöka förstå
försöka förstå HUR
han kunnat göra så här

Han visar en ärlig vilja och beslutsamhet
han tröstar
han förstår
han gråter

Han ber mig att blicka framåt
och säger att jag måste VÅGA TRO
tro på oss
i en gemensam framtid

MEN
Jag dras hela tiden tillbaka
tillbaka till den hemska historien
Jag känner
att hela sanningen inte är sagd
att HAN inte berättat allt
att det är HON som talat sanning
om hur många gånger det var
på vilka platser de varit
vem som varit mest drivande

Han övertygar mig att jag tror fel

Frågan kvarstår
Hur viktig är HELA sanningen?
Spelar den någon roll?

Människor säger
att jag kommer att stånga mig blodig
MEN
Jag kan inte släppa tanken...
Jag vet bara
att den kommer att bli vårt fall...


Kommentarer
Postat av: Eyla

Jag tror att det är helt avgörande om det skall gå eller inte att HELA sanningen läggs på bordet. Allt.....Naket, avskalat och brutalt.



Du måste igenom det för att överhuvudtaget kunna gå vidare. Annars äter det upp dig.



Hade inte min man berättat allt och då menar jag verkligen ALLT så hade inte jag varit där jag är idag.



Kram

2009-11-18 @ 16:45:13
URL: http://ettlitetrum.blogg.se/
Postat av: Leia

För MIG personligen var HELA NAKNA sanningen den ENDA vägen. JAG ville ha ALLT på bordet, som Eyla skriver ovan. Jag var nog tvungen att ha det så för att veta VAD jag skulle förlåta. (Hur skulle jag annars kunna förlåta, utan att veta VAD jag förlät??!)



Men jag utsattes för samma sak som du:



HAN, min man, berättade inte..

Det var HON som berättade och HENNES versioner var inte alls lika "fina" som hans.. INGET stämde, allt blev pyttipanna, han anklagade henne för att ljuga, hon sa emot, jag stod mittemellan..



NU. Ett och ett halvt år senare, VET jag, att det var HON HON HON som var ärlig, och det var HAN som ljög. Fine.



Han kunde serverat mig sanningen SJÄLV tycker jag.

DET hade jag förtjänat ändå..



Men jag är ändå glad över att ha fått sanningen.



Den HELA och NAKNA.



KRAMAR OM

2009-11-20 @ 10:49:29
URL: http://djuptinuti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0